Σελίδες

Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Motywacja czasem rodzi się z niepowodzeń

Co jakiś czas, w trakcie nauki, szczególnie podczas pracy nad nowym postem, natrafiam na "miny". "Miną" najczęściej jest słówko - jak się zwykle okazuje - dość rzadko używane, nie występujące w słowniku, którym dysponuję. Wtedy zaczyna się zabawa. Najpierw wpisuję delikwenta w google i z treści wyrzuconych przez wyszukiwarkę stron, próbuję się domyślić znaczenia. Następnie, niezależnie od wyników tego śledztwa, uruchamiam wszystkie dostępne mi słowniki internetowe. To daje mi jakiś obraz. Potem próbuję w drugą stronę, czyli sprawdzam uzyskane w ten sposób tłumaczenia w słowniku polsko - greckim. Ale to nie zawsze się sprawdza, potwierdza. Wtedy pozostają słowniki greckie. Te z kolei ciągle stanowią dla mnie problem. Tłumaczenie definicji słownikowych z greckiego nadal (wstyd się przyznać) jest dla mnie za trudne. A tłumacz google wcale nie ułatwia zadania, bo jest mało wiarygodny i czasem wypuszcza takie "kwiatki", że głowa boli.
Zgromadzoną w ten sposób wiedzę weryfikuję na forach internetowych. Tam uzyskuję ogromną, nieocenioną pomoc. Czasem od razu, czasem po długich dyskusjach, a czasem - jak ostatnio - odsyłają mnie do słownika języka greckiego.
Spędziłam więc niedawno intensywny wieczór nad słownikowymi definicjami męcząc je słówko po słówku i tworząc przy tym gniota tłumaczeniowego, ale byłam z siebie dumna - znalazłam w końcu to, czego szukałam.
Tymczasem na forum zlitowano się nade mną i od niechcenia, na szybko przetłumaczono mi interesujący mnie fragment. Ech, najpierw zawstydziłam się jakością efektu mojego ślęczenia nad słownikami (bo porównanie z tym co "od niechcenia" znalazło się na forum wypadło mocno kontrastowo), potem się zniechęciłam "ja się nigdy tak nie nauczę", potem poczułam zazdrość "ja też tak chcę", by na koniec doznać przypływu energii, weny i chęci: "Co? Ja nie dam rady? Trzeba tylko się brać do roboty zamiast siedzieć bezczynnie!"
I tak to właśnie działa, że często piętrzące się trudności działają na nas najlepiej. Dają nam najwięcej pod względem motywacyjnym

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου